Skip Navigation LinksSeminerler

Sosyal Medya ve Marka Eğitimleri


DAÜ Sosyal Medya Birimi, 2010'dan beri profesyonel olarak dijital medyada aktif bir şekilde var olmaktadır. Bu süreçte kazandığı deneyim ve düzenli olarak dijital medyadaki yeniliklerin takibi sayesinde, birim kurumsal marka kimliği yönetimi konusunda bilgilerini sürekli olarak güncel tutmaktadır. 

Devlet üniversitesi olmanın getirdiği sorumluluk bilinciyle DAÜ Sosyal Medya Birimi, alandaki yenilikleri ve yıllar içinde kazandığı tecrübesini isteyen kurumlarla DAÜ Sürekli Eğitim Merkezi aracılığıyla paylaşmaktadır. 

Eğitim almayı talep eden kurumun ihtiyaçlarına göre her kuruma özel sunum hazırlanmakta, ve her kurumun kendi alanındaki en iyi sektörel örnekler sunularak kurumların bunları nasıl uygulayabileceği anlatılmaktadır.

Eğitim verilen kurumlar;
  • DAÜ Mezunlarla İletişim ve Kariyer Araştırma Müdürlüğü
         DAÜ MİKA personeline kurumsal markayı sosyal medyada nasıl temsil edebilecekleri, nelerden kaçınmaları gerektiği ile ilgili eğitim verildi. 
  • İran Mahan Business School
         İran'dan DAÜ Uluslararası Yaz Okulu için gelen Mahan Business School öğrencilerine sosyal medyanın şirketlere nasıl katkı sağlayabileceği, reklam maliyetlerine etkisi, ve kullanım kolaylığı anlatıldı. 

  • Doğu Akdeniz Üniveristesi Hizmetiçi Eğitimleri (2015 - 2017)
         Doğu Akdeniz Üniversitesi personeline kurumsal markayı sosyal medyada nasıl temsil edebilecekleri, nelerden kaçınmaları gerektiği ile ilgili eğitim verildi. 

  • Social Media Week Rotterdam (2016)
         Her yıl Rotterdam'da uluslararası konuşmacılarla yapılan Social Media Week'te, bir eğitim kurumu olarak sosyal medyanın nasıl başarılı bir şekilde kullanılabileceği, kolektivist toplumlarda sosyal medya kullanımı ve Kuzey Kıbrıs'taki sosyal medya kullanım istatistikleri hakkında seminer verildi. 

  • Raşit Şirketler Grubu – ARDEN Gıda (2016)
          Kıbrıs'ın en büyük ithalatçı şirketlerinden birisi olan Raşit Şirketler Grubu'na sosyal medyada farklı markaları nasıl bir arada temsil edebilecekleri ve kendi hizmetlerini nasıl pazarlayabilecekleriyle ilgili eğitim verildi.

  • The English School of Kyrenia (2016)
         Kıbrıs'ta profesyonel bir şekilde kendi sistemlerini kuran, hatta sistemlerinin kalitesi ile yabancı ülkelerden yatılı öğrenciler de kabul eden The English School of Kyrenia'ya okul etkinliklerini, duyurularını ailelere ve öğrencilere nasıl daha kolay ulaştırabilecekleri, öğrencilerin bilinçli sosyal medya kullanımı için nelere dikkat edebilecekleri, ve yeni kitlelere ulaşımla ilgili eğitim verildi. 

  • Cherry Red Reklam Ajansı (2016)
         Cherry Red Reklam Ajansı ile gerçekleştirilen eğitimde; günümüzde reklam ajanslarının dijital dünyaya adaptasyonu, dijital reklamlarda görsel, video, ve diğer materyallerde dikkat edilmesi gereken hususlar, ve reklam ajanslarının müşterilerini dijitale yönlendirmesi gerekliliği anlatıldı. 

  • İktisatbank (2016)
         İktisatbank merkez binasında düzenlenen eğitim bankanın yönetici kadrosuyla gerçekleştirildi. Personellerin sosyal medyayı kullanırken dikkat etmesi gereken hususlar, personel kaynaklı sosyal medya krizlerinin önlenmesine yönelik çalışmalar, dijital medyada kullanılan şirket dilinin önemi, ve sektörel örnekler tartışıldı.  

  • KKTC Dışişleri Bakanlığı (2015)
         Dışişleri Bakanlığı'nda düzenlenen eğitimde, devlet kurumlarının dijital varlığı, devlet kurumlarının dijital ortamda marka dili, riskli ve kriz çıkarabilecek hususlar, kişilerin bilgi almasını hızlandırabilecek yollar tartışıldı. 

  • Creditwest Bankası (2015)
         Creditwest Bankası'nın kalabalık bir katılımcı grubuyla geldiği eğitimde, bankada sosyal medyayı aktif olarak kullanan çalışanlar ile eğitim gerçekleştirildi. Bankacılığın dijital dünyada kullandığı dilin tonu, banka sektöründe dünya örnekleri, yerel kitleye hitap etme yolları, ve şirketiçi bir sosyal medya ekibi oluşturmak tartışıldı.

  • Kıbrıs Türk Sanayi Odası (2015, 2016, 2017)
         2015'ten beri düzenli olarak gerçekleştirilen eğitimlerde sosyal medyada üreticilerin kendi markalarını oluşturması ve tanıtması için gerekli noktalar, sosyal medyadaki yeni trendler, ve sektörel örnekler anlatılıyor.

  • Kıbrıs Türk Kıyı Emniyeti (2015)
         Kıbrıs Türk Kıyı Emniyeti ile gerçekleştirilen eğitimde, verdikleri hizmetleri nasıl daha iyi tanıtabilecekleri, nasıl daha ulaşılabilir olabilecekleri, ve sektörel örnekler anlatıldı. 

  • DAÜ ve Mersin İl Milli Eğitim Müdürlüğü (2015)
         Mersin İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Doğu Akdeniz Üniversitesi ortak çalışmasıyla gerçekleştirilen çalıştayda lise öğrencileri ve lise öğretmenleri katılımcı olarak bulunmuştur. İlk gün Mersin İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı tüm liselerin müdürleri ve rehber öğretmenleri ile gerçekleştirilen bilgilendirici eğitimlerin ardından ikinci gün lise öğrencilerine bilinçli sosyal medya kullanımı üzerine çalıştay düzenlenmiştir. 

  • Kıbrıs Türk Ticaret Odası (KTTO, 2015, 2016)
         Kıbrıs Türk Ticaret Odası tarafından organize edilen eğitimlerde her yıl sektördeki yenilikler, fırsatlar, ve örneklerin yanında bir sonraki yıl hangi konuların trend olabileceği tartışılmakta ve marka tanıtımı için başarılı şirketlerin izlediği yollar gösterilmektedir.

  • Azerbaycan Öğrenci Topluluğu (2014)
         Azerbaycan Öğrenci Topluluğuna gerçekleştirilen eğitimde öğrencilerin sosyal medyayı nasıl daha aktif şekilde kullanabileceği, çevrimiçi kimliklerini nasıl kişisel markalarına dönüştürebileceği, ve mezun olduktan sonra sosyal medya üzerinden iş bulma şansını nasıl artırabileceği anlatılmıştır. 

  • Toplumcu Demokrasi Partisi (2014)
         Toplumcu Demokrasi Partisi'ne 2014'te seçim dönemi öncesi verilen eğitime şu anda halen Lefkoşa Belediyesi belediye başkanı olarak görevini yürüten Mehmet Harmancı ve ekibi katılmıştır. Eğitimde siyasi partilerin sosyal medyayı nasıl kullanabileceği, politik figürlerin kişisel markalarını nasıl yönetmesi gerektiği, ve sosyal medya üzerinden nasıl daha çok insana ulaşılarak bağış veya katılım sağlanabileceği tartışılmıştır. 

  • Kıbrıs Türk Otelciler Birliği (KITOB, 2014,2016, 2017)
         Kıbrıs Türk Otelciler Birliği ile düzenli olarak gerçekleştirilen eğitimlerde turizm sektörünün sosyal medyadaki yeri, sosyal medyada müşterilerin marka ile ilgili paylaşımlar yapması için nasıl teşvik edilebileceği, ve sosyal medyanın kendi hizmetlerimizi düzenlemede nasıl geribildirimler sağladığı konuşulmaktadır. 

  • Ornek Holidays (2014)
         Ornek Holidays turizm acentesi ile gerçekleştirilen eğitimde, sosyal medyadaki marka varlığının önemi, markanın değerine yakışan görsel ve videoların nasıl oluşturulabileceği, ve turizm sektöründen güncel örnekler aktarılmıştır.

  • Beyarmudu Belediyesi (2014)
         Beyarmudu  Belediyesi ile gerçekleştirilen eğitimde, belediye hizmetlerinin sosyal medyada nasıl duyurulabileceği, nasıl geri dönüş alınabileceği, ve duyuruların nasıl daha çok insana ulaşabileceği tartışılmıştır.